MARINA PETKOVIĆ LIKER

 

 

e-mail: mapetkovic@gmail.com

MARINA PETKOVIĆ LIKER je kazališna autorica, redateljica, fonetičarka i komparatistica književnosti.
Bavi se umjetničkim i znanstvenim istraživanjima u području kazališta, ženskog principa unutar teorije i prakse, glasa i govora, izvedbene pedagogije,…
Izvanredna je profesorica na Odsjeku glume na Akademiji dramske umjetnosti i vanjska suradnica na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu na diplomskom studiju te na Poslijediplomskom stručnom studiju dramske pedagogije.
Režirala je 30-tak predstava, uglavnom autorskog i istraživačkog karaktera, na nezavisnoj i institucionalnoj sceni.
Sudjelovala je na stručnim, znanstvenim i umjetničkim konferencijama, objavila nekoliko radova.
Vodi radionice s različitim grupama (umjetnici, amateri, nastavnici, studenti, djeca i mladi) iz područja kojima se bavi (glas i tijelo, govor, autorsko kazalište, specifična kazališna komunikacija…).

O projektima “Od terora…” i “Udaljenosti” više pročitajte na ovoj poveznici.

 

 

Umjetnička ostvarenja

Režije:

 

Rad na dokumentarnom filmu

  • 2021. redateljica naracije u dokumentarnom filmu “Put su ljudi” scenarista, redatelja i snimatelja Tomislava Krnića u produkciji Wolfgang&Dolly
  • 2021. suradnica za pripremu naracije u dokumentarnom filmu “Dubica” scenaristice i redateljice Marine Anić Spremo u produkciji Factuma
  • 2019. suradnica za pripremu snimljene naracije u dokumentarnom filmu “Kuća male zvijezde” scenaristice i redateljice Slađane Lučić u produkciji Wolfgang&Dolly
  • 2016. redateljica naracije u dokumentarnom filmu „Generacija ’68“ scenarista i redatelja Nenada Puhovskog, u produkciji Factuma
  • 2016. redateljica naracije u dokumentarnom filmu „Iza lica zrcala“ scenaristice i redateljice Katarine Zrinke Matijević, u produkciji Factuma
  • 2015. redateljica naracije u dokumentarnom filmu „Lijepo mi je s tobom, znaš“ scenaristice, redateljice i snimateljice Eve Kraljević, u produkciji Hulahopa
  • 2014. redateljica naracije u dokumentarnom filmu “Goli” scenaristice i redateljice Tihe K. Gudac, u produkciji Factuma

 

Dramski tekstovi:

  • ‘Lov na zmaja’, u: Maštoplov, zbirka igrokaza za djecu i mlade, ur: Ines Škuflić Horvat, Dramski studio Tirena, Zagreb, 2002.
  • ‘Tako kako je’ u: Zbornik drama i predložaka za igre autorskog alternativnog kazališta 2001. – 2002., ur: Zdenka Đerđ, Centar za kulturu i informacije Maksimir, alternativna kazališna scena, Zagreb, 2003.

 

Objavljeni tekstovi:

 

Objavljeni znanstveni radovi

  • 2015. M. Petković Liker i I. Gruić: „Children’s Reception of a High-Pitched Voice of Reduced Expressive Power in Theatre“, ITYARN publication
  • 2005. V. Mildner, D. Stanković, M. Petković: «The relationship between active hand and ear advantage in the native and foreign language», časopis Brain and Cognition

 

Umjetnički i stručni skupovi i konferencije

  • Innovative Methodologies: International Art&Science Conference, Adu, 2019., Zagreb, Hrvatska
  • Arts and Creativity in Education, Ufzg, 2019., Zagreb, Hrvatska
  • Znanstveno umjetnički simpozij o dramskom odgoju: Poticanje kvalitete u dramskom stvaralaštvu, 2018., Ufzg, Zagreb, Hrvatska
  • Simpozij Budućnost dramskog odgoja: Kako odgovoriti na zahtjeve svijeta u kojem rastemo i živimo?, 2017. Ufzg, Zagreb, Hrvatska
  • Feminisms in a transnational perspective: Disrupting Historicity, „The masculine and the feminine approach to speech in Gavella’s theory of acting“ , May 2015, Dubrovnik, Hrtvatska
  • ITYARN Conference, TYA, Culture, Society, „Children’s receprion od a high-pitched voice od reduced expressive power in theatre“ May 2014, Warsaw, Poljska
  • Feminisms in a transnational perspective: Feminist knowledge in action, „Away from terror. Female gesture as response to crisis“ May 2014, Dubrovnik, Hrvatska
  • Ars medica – science, clinical practice and art, „Workshop – performing, sharing and discussion: Theatre and pain: the expression of pain trough theatre performance“May, 2014, Dubrovnik, Hrvatska
  • Research into speech, 2013, „Branko Gavella: Sensibility in actor’s speech“ Zagreb, Hrvatska
  • Symposium on Gavella, 2008, predstava – esej „Suigra na Elsinoru“ Eurokaz, Zagreb, Hrvatska
  • Research into speech, 2004, „Mozgovna reprezentacija materinskog i stranog jezika kod muških osoba“ Zagreb, Hrvatska

 

Vođenje stručnih i umjetničkih radionica

  • Agencija za odgoj i obrazovanje (Glas za nastavnike, Govorenje teksta: glas, izgovor, govorna izvedba, Govorenje bez napora, Režija u dramskoj skupini,…)
  • Hrvatski centar ASSITEJ (Moć scenskog govora i afektivna snaga rečenice)
  • Dramski studio Tirena (Glas i govor, O govoru i karakteru, Tekst/Pripovjedač/uloga, Govor/Kor/Glumac, Kazalište i moć…)
  • Dramski studio Učilišta Zekaema (Dramski odgoj, Govorna kultura)
  • Novigradsko proljeće (Govorenje poezije, 2003-2007)
  • Narodno sveučilište Dubrava – Dječje kazalište Dubrava (Fonetske i glumačke vježbe, Glas i govor)
  • Pučko otvoreno učilište Križevci (Glumačka škola, 2007, 2008)
  • Učenički dom Ivana Mažuranića (Dramski odgoj)
  • Lovrakovi dani kulture 2014.
  • Dom kulture Kristalna kocka vedrine, Sisak (Glas i pokret)

 

Pozvana predavanja

30.10.2021. – radionica  “Sadržajnost glasa kao oslonac u glumačkom govornom iskazu” – u okviru umjetničko-istraživačkog projekta “Glas kao glumačko sredstvo u muzičkom teatru”  na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu

21.4.2010. – pozvano predavanje na Odsjeku za fonetiku Hrvatskog filološkog društva u sklopu ciklusa Scenski govor pod naslovom «Glas za ulogu»

 

 

Sudjelovanje u žirijima

  • Festival hrvatskih kazališnih amatera, 2019, 2018
  • Drame.hr, natječaj za prijevod hrvatskog dramskog teksta, 2014
  • Assitej, festival profesionalnih kazališta za djecu, 2014
  • Amadeo off 2013
  • Natječaj za tekst Mali Marulić, 2011
  • Mali Marulić, predstave za djecu, 2011
  • Lidrano (od 2005)
  • Assitej, festival profesionalno vođenih kazališta za djecu, 2010
  • 33. Zagrebačka Domijada, 2007

 

Nagrade

Kroz proces 10-6-93, HNK Mostar

  • nagrada za najbolju kolektivnu glumačku igru na 41. pozorišnim igrama u Jajcu, 2022.
  • nagrada za najbolju režiju na 41. pozorišnim igrama u Jajcu, 2022.
  • nagrada za najbolju predstavu u cjelini na 41. pozorišnim igrama u Jajcu, 2022.

 

Gnijezdo, HNK Mostar

  • nagrada za najbolju kolektivnu glumačku igru na Sedmom festivalu glumca u Konjicu 2020.
  • nagrada za najbolju predstavu, odluka stručnog žirija na Međunarodnom festivalu glumca „Zaplet 11“ u Banjoj Luci, 2019.
  • nagrada za najbolju predstavu, odluka publike na Međunarodnom festivalu glumca „Zaplet 11“ u Banjoj Luci, 2019.
  • nagrada za najbolju predstavu na 3. Međunarodnog teatarskog festivala „Dani Jurislava Korenića“, u organizaciji Kamernog teatra 55 iz Sarajeva, 2018.

 

Soba za poglede, StudioChekhov

  • nagrada za najbolju predstavu na međunarodnom festivalu monodrame BEFEMON, 2018.
  • nagrada za najbolju predstavu na XI. Međunarodnom festivalu monodrame MONOAKT, 2019.

 

Od terora. Od borbe. Od boli. RASPLITANJE., Četveroruka i PC Puls

  • nagrada za umjetničko ostvarenje za 27. Festivalu Marulićevi dani u Splitu, 2017.

 

Stučni i znanstveni tekstovi o predstavama i projektima koje je radila

Višnja Kačić Rogošić: AUTOBIOGRAFSKE UDALJENOSTI, Dani Hvarskoga kazališta : Građa i rasprave o hrvatskoj književnosti i kazalištu, Vol. 48 No. 1, 2022., str. 270-286

Ana Fazekaš: MISLITI, RADITI, VOLJETI, GOVORITI U (NE)POVRAT. MARINA PETKOVIĆ LIKER: RAZGOVARANJE, ČETVERORUKAKazlište 85/86, 2021, str. 30-37

Mira Muhoberac: NITI ŽIVOTA I SMRTI, Časopis za plesnu umjetnost, Kretanja, br.25, str. 75-87 (Available in English)

Katarina Kolega: NEUMORNI POKUŠAJI I TRAGANJE ZA ZAJEDNIŠTVOM, Kazalište 65/66, 2016., str 42-53

Nataša Govedić: OFELIJINA VODA U SVEČANOJ DVORANI ELSINOREA ILI METATEATRALNA RASTAKANJA HAMLETA, Časopis Treća, BR. 2, VOL. X, 2008., str. 83-94