e-mail: mapetkovic@gmail.com
MARINA PETKOVIĆ LIKER je kazališna autorica, redateljica, fonetičarka i komparatistica književnosti.
Bavi se umjetničkim i znanstvenim istraživanjima u području kazališta, ženskog principa unutar teorije i prakse, glasa i govora, izvedbene pedagogije,…
Izvanredna je profesorica na Odsjeku glume na Akademiji dramske umjetnosti i vanjska suradnica na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu na diplomskom studiju te na Poslijediplomskom stručnom studiju dramske pedagogije.
Režirala je 30-tak predstava, uglavnom autorskog i istraživačkog karaktera, na nezavisnoj i institucionalnoj sceni.
Sudjelovala je na stručnim, znanstvenim i umjetničkim konferencijama, objavila nekoliko radova.
Vodi radionice s različitim grupama (umjetnici, amateri, nastavnici, studenti, djeca i mladi) iz područja kojima se bavi (glas i tijelo, govor, autorsko kazalište, specifična kazališna komunikacija…).
O projektima “Od terora…” i “Udaljenosti” više pročitajte na ovoj poveznici.
Umjetnička ostvarenja
Režije:
- 2022. “Pravila su jednostavna”, M. Petković Liker, prema poeziji V. Valentić, Četveroruka
- 2021. “Lica tišine”, M.Petković Liker, Četveroruka
- 2021. “Kroz proces 10-6-93”, M.Petković Liker, HNK Mostar
- 2020. “Ispravak” M. Petković Liker, Četveroruka
- 2019. “Tvoj glas ne govori o ljubavi” M. Petković Liker, Kazalište slijepih i slabovidnih Novi život
- 2019. “Razgovaranje” M. Petković Liker, Četveroruka
- 2018. “Ni prijatelj ni brat” M. Petković Liker, Četveroruka
- 2018. “Gnijezdo” M. Petković Liker, inspirirano poezijom Marka Tomaša, HNK Mostar
- 2017. “Udaljenost – posustajanje” M. Petković Liker, Četveroruka
- 2017. “Soba za poglede” I. Buljan Legati i M. Petković Liker, StudioChekhov Zagreb
- 2016. “Kuća na oštrici” M. Petković Liker u suradnji s Kajom Farszky i Silviom Marchig, Teatar &TD
- 2015. „Od terora. Od borbe. Od boli. Rasplitanje.“ M. Petković Liker, Četveroruka i PC Puls
- 2014. „Privremeni“ Ivna Žic, Mala noćna čitanja, Kufer i Zekaem
- 2014. „U prostoru bez.“ M. Petković Liker i A.M. Bogdanović, PC Puls, KUC Travno
- 2014 – 2011. „Od terora. Ženska gesta kao odgovor na krizu. Kazalište empatije. Pokušaji“ M. Petković Liker
- 2013. „Tijela bez.“ A.M. Bogdanović i M. Petković Liker, PC Puls
- 2012. „Udar/Zaziv“ A.M. Bogdanović i B. Isaković, Studio za suvremeni ples i PC Puls
- 2012. „ S/nalazim/se“ N.Horvat i M.Petković Liker, Teatar Tirena
- 2011. „Prašnjavko“ O. Lozica, GKL Split
- 2011. „Refrakcije“ A.M Bogdanović i B. Isaković, Puls, Ribnjak
- 2011. „Medeja“ Euripid, Teatar &TD
- 2010. „Dogodovštine lutka smotanog“, autorska predstava, ZKL
- 2010. „Adagio“ L. Kaštelan, HNK Zagreb
- 2009. „Ložač sunca“ S. Marchig, M. Gajić i M. Petković Liker, Kik Melone
- 2009. «Raditi! Raditi… / Pokušaji 6, 9, 11», M. Petković Liker, Teatar &TD
- 2007. „Bez trećega“ M. Begović, Teatar Tirena
- 2007. „Bijeg nije rješenje“, edukativna predstava u dramskom studiju Tirena
- 2006. „Neandretalix“ M. Kovač, Tigar teatar
- 2005. „Palčica“ H.C. Andersen, Teatar Tirena
- 2004. „Svinje“ T. Zajc u dramskom studiju Exit
- 2003. „Fuga“, autorska predstava, Teatar Tirena
- 2001. „Tako kako je“, autorska predstava, Teatar Tirena
- 2000. “Iz života kukaca” J. i K. Čapek, Učilište Zekaema
Rad na dokumentarnom filmu
- 2021. redateljica naracije u dokumentarnom filmu “Put su ljudi” scenarista, redatelja i snimatelja Tomislava Krnića u produkciji Wolfgang&Dolly
- 2021. suradnica za pripremu naracije u dokumentarnom filmu “Dubica” scenaristice i redateljice Marine Anić Spremo u produkciji Factuma
- 2019. suradnica za pripremu snimljene naracije u dokumentarnom filmu “Kuća male zvijezde” scenaristice i redateljice Slađane Lučić u produkciji Wolfgang&Dolly
- 2016. redateljica naracije u dokumentarnom filmu „Generacija ’68“ scenarista i redatelja Nenada Puhovskog, u produkciji Factuma
- 2016. redateljica naracije u dokumentarnom filmu „Iza lica zrcala“ scenaristice i redateljice Katarine Zrinke Matijević, u produkciji Factuma
- 2015. redateljica naracije u dokumentarnom filmu „Lijepo mi je s tobom, znaš“ scenaristice, redateljice i snimateljice Eve Kraljević, u produkciji Hulahopa
- 2014. redateljica naracije u dokumentarnom filmu “Goli” scenaristice i redateljice Tihe K. Gudac, u produkciji Factuma
Dramski tekstovi:
- ‘Lov na zmaja’, u: Maštoplov, zbirka igrokaza za djecu i mlade, ur: Ines Škuflić Horvat, Dramski studio Tirena, Zagreb, 2002.
- ‘Tako kako je’ u: Zbornik drama i predložaka za igre autorskog alternativnog kazališta 2001. – 2002., ur: Zdenka Đerđ, Centar za kulturu i informacije Maksimir, alternativna kazališna scena, Zagreb, 2003.
Objavljeni tekstovi:
- Gnijezdo – crtica o nastanku, esej, Kazalište : časopis za kazališnu umjetnost, Vol. XXIII No. 81/82/83, 2020.
- Utopijsko putovanje u Moskvu, esej, Kazalište : časopis za kazališnu umjetnost, Vol. XVI No. 55/56, 2013.
Objavljeni znanstveni radovi
- 2015. M. Petković Liker i I. Gruić: „Children’s Reception of a High-Pitched Voice of Reduced Expressive Power in Theatre“, ITYARN publication
- 2005. V. Mildner, D. Stanković, M. Petković: «The relationship between active hand and ear advantage in the native and foreign language», časopis Brain and Cognition
Umjetnički i stručni skupovi i konferencije
- Innovative Methodologies: International Art&Science Conference, Adu, 2019., Zagreb, Hrvatska
- Arts and Creativity in Education, Ufzg, 2019., Zagreb, Hrvatska
- Znanstveno umjetnički simpozij o dramskom odgoju: Poticanje kvalitete u dramskom stvaralaštvu, 2018., Ufzg, Zagreb, Hrvatska
- Simpozij Budućnost dramskog odgoja: Kako odgovoriti na zahtjeve svijeta u kojem rastemo i živimo?, 2017. Ufzg, Zagreb, Hrvatska
- Feminisms in a transnational perspective: Disrupting Historicity, „The masculine and the feminine approach to speech in Gavella’s theory of acting“ , May 2015, Dubrovnik, Hrtvatska
- ITYARN Conference, TYA, Culture, Society, „Children’s receprion od a high-pitched voice od reduced expressive power in theatre“ May 2014, Warsaw, Poljska
- Feminisms in a transnational perspective: Feminist knowledge in action, „Away from terror. Female gesture as response to crisis“ May 2014, Dubrovnik, Hrvatska
- Ars medica – science, clinical practice and art, „Workshop – performing, sharing and discussion: Theatre and pain: the expression of pain trough theatre performance“May, 2014, Dubrovnik, Hrvatska
- Research into speech, 2013, „Branko Gavella: Sensibility in actor’s speech“ Zagreb, Hrvatska
- Symposium on Gavella, 2008, predstava – esej „Suigra na Elsinoru“ Eurokaz, Zagreb, Hrvatska
- Research into speech, 2004, „Mozgovna reprezentacija materinskog i stranog jezika kod muških osoba“ Zagreb, Hrvatska
Vođenje stručnih i umjetničkih radionica
- Agencija za odgoj i obrazovanje (Glas za nastavnike, Govorenje teksta: glas, izgovor, govorna izvedba, Govorenje bez napora, Režija u dramskoj skupini,…)
- Hrvatski centar ASSITEJ (Moć scenskog govora i afektivna snaga rečenice)
- Dramski studio Tirena (Glas i govor, O govoru i karakteru, Tekst/Pripovjedač/uloga, Govor/Kor/Glumac, Kazalište i moć…)
- Dramski studio Učilišta Zekaema (Dramski odgoj, Govorna kultura)
- Novigradsko proljeće (Govorenje poezije, 2003-2007)
- Narodno sveučilište Dubrava – Dječje kazalište Dubrava (Fonetske i glumačke vježbe, Glas i govor)
- Pučko otvoreno učilište Križevci (Glumačka škola, 2007, 2008)
- Učenički dom Ivana Mažuranića (Dramski odgoj)
- Lovrakovi dani kulture 2014.
- Dom kulture Kristalna kocka vedrine, Sisak (Glas i pokret)
Pozvana predavanja
30.10.2021. – radionica “Sadržajnost glasa kao oslonac u glumačkom govornom iskazu” – u okviru umjetničko-istraživačkog projekta “Glas kao glumačko sredstvo u muzičkom teatru” na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu
21.4.2010. – pozvano predavanje na Odsjeku za fonetiku Hrvatskog filološkog društva u sklopu ciklusa Scenski govor pod naslovom «Glas za ulogu»
Sudjelovanje u žirijima
- Festival hrvatskih kazališnih amatera, 2019, 2018
- Drame.hr, natječaj za prijevod hrvatskog dramskog teksta, 2014
- Assitej, festival profesionalnih kazališta za djecu, 2014
- Amadeo off 2013
- Natječaj za tekst Mali Marulić, 2011
- Mali Marulić, predstave za djecu, 2011
- Lidrano (od 2005)
- Assitej, festival profesionalno vođenih kazališta za djecu, 2010
- 33. Zagrebačka Domijada, 2007
Nagrade
Kroz proces 10-6-93, HNK Mostar
- nagrada za najbolju kolektivnu glumačku igru na 41. pozorišnim igrama u Jajcu, 2022.
- nagrada za najbolju režiju na 41. pozorišnim igrama u Jajcu, 2022.
- nagrada za najbolju predstavu u cjelini na 41. pozorišnim igrama u Jajcu, 2022.
Gnijezdo, HNK Mostar
- nagrada za najbolju kolektivnu glumačku igru na Sedmom festivalu glumca u Konjicu 2020.
- nagrada za najbolju predstavu, odluka stručnog žirija na Međunarodnom festivalu glumca „Zaplet 11“ u Banjoj Luci, 2019.
- nagrada za najbolju predstavu, odluka publike na Međunarodnom festivalu glumca „Zaplet 11“ u Banjoj Luci, 2019.
- nagrada za najbolju predstavu na 3. Međunarodnog teatarskog festivala „Dani Jurislava Korenića“, u organizaciji Kamernog teatra 55 iz Sarajeva, 2018.
Soba za poglede, StudioChekhov
- nagrada za najbolju predstavu na međunarodnom festivalu monodrame BEFEMON, 2018.
- nagrada za najbolju predstavu na XI. Međunarodnom festivalu monodrame MONOAKT, 2019.
Od terora. Od borbe. Od boli. RASPLITANJE., Četveroruka i PC Puls
- nagrada za umjetničko ostvarenje za 27. Festivalu Marulićevi dani u Splitu, 2017.
Stučni i znanstveni tekstovi o predstavama i projektima koje je radila
Višnja Kačić Rogošić: AUTOBIOGRAFSKE UDALJENOSTI, Dani Hvarskoga kazališta : Građa i rasprave o hrvatskoj književnosti i kazalištu, Vol. 48 No. 1, 2022., str. 270-286
Mira Muhoberac: NITI ŽIVOTA I SMRTI, Časopis za plesnu umjetnost, Kretanja, br.25, str. 75-87 (Available in English)
Katarina Kolega: NEUMORNI POKUŠAJI I TRAGANJE ZA ZAJEDNIŠTVOM, Kazalište 65/66, 2016., str 42-53
Nataša Govedić: OFELIJINA VODA U SVEČANOJ DVORANI ELSINOREA ILI METATEATRALNA RASTAKANJA HAMLETA, Časopis Treća, BR. 2, VOL. X, 2008., str. 83-94