studeni 24, 2015

SONJA PREGRAD

 

Plesna autorica, izvođačica i pedagoginja, sa magisterijem Solo/Dance/Authorship s Universitaet der Kunste Berlin, i prvostupnikom na ArtEZ Arnhem, a također se usavršavala i na SNDO Amsterdam, CodARTs Rotterdam i u Školi Ane Maletić, te na brojnim programima i radionicama (stipendist DanceWEB Europe 2005. i Inteatro Academy Festival 2007.).

Sa Marinom Petković Liker surađuje niz godina, te od 2013. sa njom vodi umjetničku organizaciju Četveroruka.

Njeni važniji recentni radovi su Karnevalski šator hrđa na jesenjem povjetarcu (Galerija GMK, srpanj 2015. – galerijska verzija, Uferstudios Berlin, 2012. – kazališna verzija), Vrijednost je dinamički suvišak svake funkcije s Marjanom Krajač (ZPC, 2014; Improspekcije, 2014; ITI Croatian Showcase, 2015.), Rearranging (and) the self-arranged s Nives Sertić (u sklopu Identity.Move! projekta, Alfredovo Divadle, 2014; Kondenz festival Beograd, 2014; Platforma, 2015.), te višegodišnja suradnja sa bugarskim umjetnikom Willy Pragerom. Autorski projekt Transformability (2012.) je selektiran za dva najrenomiranija plesna festivala u Berlinu (Tanztage i Tanznacht/Tanz im August), te je imao preko 15 izvedbi u Njemačkoj, Rumunjskoj, Bugarskoj, Makedoniji, BiH, Hrvatskoj i dr. SEQUEL FOR THE FUTURE / a dance in 2043 / a dance in 2044 je izveden premijerno u Berlinu uz financijsku podršku berlinskog Senata (2014.), te trenutno turira Europom (Sofia, Čakovec, Mannheim, Leipzig, Beograd, Zagreb). Najnoviji projekt, Balkan Dance Reality Show, u suradnji sa Willy Pragerom, Rose Beerman i Ivom Sveshtarovom, nastaje u ko-produkciji sa Potsdam Tanzfabrik, Theatre de Nimes i Long Life Burning mrežom, te je igrao u Red House Sofia, fabrik Potsdam i Zagrebačkom plesnom centru, te na Varna Summer Festival, a slijede izvedbe na ACT festivalu u Sofiji, UZES danse i Theatre de Nimes u Francuskoj i drugdje.

Od 2007. je jedna od su-osnicačica i organizatorica UPUH-ovom kolektivnom nagradom nagrađenog festivala IMPROSPEKCIJE. Od 2011. sa Plesnim Centrom TALA vodi međunarodni projekt – interaktivni plesni časopis TASK, u suradnji sa ALU, Odsjekom za animirani film i nove medije. Predaje pri SMASH Berlin programu, ALU, Odsjeku za animirani film i nove medije, te je položila nastupno predavanje na Akademiji dramskih umjetnosti, Odsjeku za ples. U Berlinu radi s umjetnicima kao što su Lea Martini, Juli Reinartz, Shahryar Nashat, Alexandre Achour, Siegmar Zacharias, Hana Lee Erdman, itd. te kroz različite projekte povezuje berlinsku i zagrebačku plesnu scenu, kao npr. sa ovogodišnjim laboratorijem Riba, gušter, leopard, čovjek – trasiranje podrijetla i ‘roda’ naslijeđa plesnog kanona koji su Maria Francesca Scaroni i Peter Pleyer održali s autorima sa hr. scene u sklopu Improspekcija2015.). Surađuje sa Silviom Marchig, Pavlom Heidlerom i Anom Horvat na projektu Glečeri te sa Nicole Hewitt na eksperimentalnom dokumentarnom filmu o neolitiku.

Kao izvođač radi s važnim hrvatskim i inozemnim umjetnicima poput Borisa Charmatza (20 dancers for XX. century – Foreign Affairs/Festspiele Berlin, TATE Modern, Paris Opera), Sanje Iveković (Practice makes a Master – MoMA/New York, AdK/Berlin, BAK/Utrecht, PSI International/Zagreb, ZKM Karlsruhe), Isabelle Schad (Form and mass (solo for Sonja) – Uferstudios Berlin, Platforma HR, Tanzlokal Stuttgart), Frederica Giesa, Willija Dornera, Keren Levi, Irme Omerzo, Aleksandre Janeve, Željke Sančanin i drugih.