Čitanka poziva na pisanje

Otvoren je poziv na pisanje za novi broj časopisa Čitanka na temu izvedba – transfer – publike. 

Molimo vas da pišete slobodno i u bilo kojoj formi (stručno, poetski, esejistički, dijaloški, monološki, znanstveno…) te iz bilo koje pozicije (gledateljske, izvođačke, autorske, redateljske, dramaturške, kritičarske, teoretičarske…, ili iz svih njih istodobno).

Više o časopisu pročitajte na poveznici: http://cetveroruka.hr/2017/10/30/687/

 

Nudimo još nekoliko poticaja za razmišljanje na temu izvedba – transfer – publike:

  1. Što se događa u procesu dijeljenja izvedbene građe? 

Kako taj trenutak opisujem, imenujem, doživljavam? Ako se uistinu zapitam nad tim činom u vremenu i prostoru – danas, sada, ovdje, u ovom kontekstu suvremenog življenja, suvremene intimne i političke situacije – mogu li izvedbeno dijeljenje uzeti zdravo za gotovo? Što je to što se uistinu događa, na što pristajem, na što želim ili ne želim pristati?

  1. Specifičnost prijenosa (transfera)

Kako na mene djeluje različitost toga što se izvodi, što je predmet prijenosa između izvedbe i publika, izvođača i gledatelja, autora/redatelja/koreografa i gledatelja/publika/javnosti? Kako se spajam sa zvukom, kako sa slikom, kako s riječima, govorom, kako s mirisom i okusom, u doslovnom i prenesenom značenju? 

  1. Rezultat izvedbene/estetske relacije

Što očekujem(o), što bi trebala biti svrha prijenosa/dijeljenja izvedbene građe? Što podrazumijevam(o) pod razumijevanjem izvedbe? Kako se odvija spoznaja (umno, tjelesno/osjetilno), kojim sve mehanizmima i/ili spregama (konstrukcijom narativa, asocijacijama, empatijom…)? Je li razumijevanje međusobno prepoznavanje ili niz unutarnjih mikrospoznaja važnih samo za pojedinca, ili oboje? Je li za razumijevanje izvedbene građe nužno vlastito blisko životno iskustvo? Kako razumijevati izvedbe iz udaljenih kulturnih konteksta? 

  1. Reprogramiranje suodnosa

Na koje se sve načine reprogramira početni suodnos izvođača i publike tijekom transfera izvedbe? Koje su razlike između pretpočetka (očekivanja, odlaska na neku izvedbu), početka, trajanja i kraja izvedbe (iskustvo bliskosti ili udaljavanja od izvođača/gledatelja) te vremena nakon izvedbe (iskustvo reprogramiranja naše svijesti i ideja, bilo o temi ili o samom izvedbenom događaju)?

  1. Karakter transfera

Kako nazvati relacije između izvođača, gledatelja i izvedbenog entiteta tijekom izvođenja? Ako gledatelja shvatimo kao aktivnog sudionika izvedbe koji na temelju vlastitih znanja i iskustava izabire iz izvedbene građe konstruirajući značenja i smisao, označava li transfer, odnosno prijelaz ili prijenos izvedbene građe dovoljno dobro tu akciju? Je li prijenos tijekom izvođenja dvosmjeran, od izvedbe/izvođača prema gledateljima i od gledatelja prema izvedbi/izvođačima? U kakvom su odnosu izvođači i izvedbeni entitet, koji se oblikuje u okolnostima svake pojedine izvedbe, i s druge strane gledatelji i izvedbeni entitet? Može li se reći da tijekom izvođenja dolazi do razmjene ako gledatelj re/akcijama ne pridonosi izvedbenoj građi podjednako kao izvođač i autor? 

Tekstove nam šaljite e-mailom na cetveroruka@gmail.com, najkasnije do 5. prosinca 2018.